Skoči do sadržaja

Stranger Danger

Saša Tkačenko, Vuk Ćuk, Julija Zaharijević

TROTOAR ugošćuje EUGSTER II BELGRADE
Umjetnici: Saša Tkačenko, Vuk Ćuk i Julija Zaharijević
Kustosica: Natalija Paunić

Na izložbi su okupljeni radovi troje umjetnika koji na različite načine promišljaju stvarnost. Naslovno djelo (Saša Tkačenko — Unknown, talk to unknown), postavljeno u izlogu galerije, neonskim svjetlom ispisuje riječi “stranger” i “danger”, čime poziva na oprez i prije samog ulaska u prostor određuje ton izložbe. Rimovane imenice citat su iz promišljanja Vladimira Nabokova o temi nedaća individualizma, prevedene u kontekst današnjih društvenih izazova. S druge strane, dok su se neke Nabokovljeve riječi u njegovo vrijeme mogle činiti naprednima i liberalnima, njegove šovinističke izjave (na primjer njegova “sumnja” u sposobnosti spisateljica) otkrivaju drugo lice njegove osobnosti. Na višeslojnost stvarnosti upućuje i rad Julije Zaharijević koja se koristi promjenjivom prirodom simbola u svrhu multiplikacije mogućih interpretacija. Radovi prikazani u Trotoaru izobličuju prepoznatljiv uzorak Chesterfield sofe, poznati vizualni znamen koji često povezujemo s patrijarhalnim shvaćanjem uspjeha, bogatstva ili ljepote (koji su u tom shvaćanju međusobno zamjenjivi). Raspored dugmadi više ne slijedi poznati uzorak koordinatne mreže, nego stvara hibridnu formu, simulirajući organski proces nekontrolirane dezintegracije koji napreduje na vlastitu štetu, proces kancerogenog rasta. Taj je proces analogno primjenjiv na odraslu dob generacije čije se sazrijevanje odvilo paralelno sa sazrijevanjem interneta. Gubitak kontrole nad vlastitim online postupcima i podacima, konačni burnout izazvan neprestanom prisutnošću, teme su koje izviru iz umjetničke prakse Vuka Ćuka. Njegovi se radovi sastoje od skupljenih, reklo bi se beskorisnih i neobičnih, masovno proizvedenih predmeta kupljenih uglavnom preko Ali-Expressa. Položeni na pod galerije raspoređeni su u ritualne oblike koji umjesto kružnica čine smajliće — simbol koji je, u svojoj srži, jednako apstraktan kao i bilo koji drugi.
– Natalija Paunić

O pozvanoj galeriji

Galerija Eugster || Belgrade teži predstavljanju najrelevantnije produkcije suvremene umjetnosti jugoistočne Europe. Istražuje različite lokalne identitete u njihovu međuodnosu kao i u dijalogu s međunarodnim umjetničkim praksama, svjetskim zbivanjima i ključnim pitanjima. Smještena u središtu bivše Jugoslavije, galerija propituje nove smjerove razvoja umjetnosti nekadašnjih država članica, načine na koji umjetnost može utjecati na njihove odnose danas, nadilazeći lokalni rakurs i postajući međunarodna.
Eugster || Belgrade

O umjetnicima

Saša Tkačenko
Vuk Ćuk
Julija Zaharijević

O kustosici

Natalija Paunić (1990.) kustosica je i medijatorica iz Beograda. Redovito piše o umjetnosti istražujući nove, intersekcionalne pristupe kustoskoj praksi i pisanju kao i načine međudjelovanja osobnih i profesionalnih aspekata naših života. U svojem se radu bavi ponajprije pitanjima feminizma, akceleracionizma, ekologije, luksuza, rasipništva i ljubavi. Nakon magisterija na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu, završava studij kustoskih praksi na Goldsmithsu u Londonu (2017.). Sudjeluje na različitim projektima u galeriji Eugster || Belgrade (više godina), Kunsthaus Dresden (2022.), Nacionalnoj galeriji Sjeverne Makedonije u Skopju (2022.), Confluence Institute for Innovation and Creative Strategies in Architecture (Pariz), Biennale Sessions (Venecija, 2022.), British Councila i zaklade LUX Moving Image (2020. – 2021.), Q21 u MuseumsQuartieru (Beč, 2019.), Enclave Projects (London, 2016. i 2017.), European Architecture Students Assembly (Danska, 2017.), Public School for Architecture Brussels (2017.), Institute for Contemporary Arts (u sklopu projekta ICA Young, London, 2016.). Radila je kao medijatorica na documenti 14 u Kasselu (2017.). U posljednje je vrijeme tekstove i intervjue objavljivala u časopisima Spike, Mousse i Les Nouveaux Riches te u novoj knjizi posvećenoj vještičarenju, umjetnosti i feminizmu kroz prizmu umjetnosti Šejle Kamerić (Mother is a bitch, Distanz publishing, Berlin). Od 2023. radi na razvijanju zaklade LUKOWA Art Foundation u Luzernu.